welcome. welcome.

welcome. welcome.

Monday, January 24, 2011

kek batik !

hyep. hyep. 
kek batik ouh kek batik. 
hmm, nape entri aku kali nie kek batik? wahh!
hehe. takde laa. nak cite sikit. hari tuh fara datang uma aku. saje lepak lepak.
then, untuk menghilang kan bosan lepak di ruma tibe tibe fara cakap ' weyy, buat kek batik mau? ' haha. (apebile suda dipendek kan dialog nye ) hehe. :) hmm, aku pon cakap kat dye yang aku mane laa reti buat benda alah tuh. tapi fara kata dye tahu. oleh itu, aku pon bergegas mandi then pegi beli bahan bahan untuk buat kek batik. huhu. sampai jek kat uma, kami mula kan agenda kami. hmm, mule mule kami patah patah kan biskut mary. hehe. macam nie.. 

begini laa rupe biskut mary apabila suda di patah kan :)

sambil fara patah patah kan biskut mary tuh. aku pulak pegi cair kan coklet. hmm, konon nye nak jimat kan mase and bole cepat cyiap kan kek batik tuh.tapi btol laa kata orang tua tua, malang memang tak ber bau. tapi kali nie aku ada gak bau cykit cykit (bau hangit) aku dah panik. asal pulak bau hangit lak nie. rupe rupe  nye memang dah hangit pon. hmm, coklat tuh dah hangus ! aduhh. 

 sempat ag aku snap picha nie. haha. ( nie laa coklat yang aku konon nye nak cairkan tapi hangus suda )

hehe. aku pun cepat cepat call ibu. nak tanye, nape laa bole sampai hangus. hehe. ouhh ibu cakap nak cair kan coklat, kene gune api yang kecil and kene kacau kacau dye supaya tak hangit :) *sorry, saye mmg tak penah nak buat kek. malu suda ==' then, aku pon buat sekali lagi yess! jadi. pastuh, tanpe membuang mase (yg mmg dah banyak terbuang mase cair kan coklat tadi) kami pon masuk kan gula, milo, and coklat tadi dalam periuk dengan api yang sederhana :)

  akhir nye jadi jugak coklat nie ! 

 gula and milo yang suda di campur :)

 tuh dye cik fara kite sedang kacau kacau bahan bahan tadi :)

selepas masuk kan sume bahan bahan tadi, maka fara pon kacau kacau laa. hmm, then after dah pekat. masuk kan pulak mentega dan kacau kacau lagi tapi mengguna kan api yang kecil. hmm, then apabila mentega dah cair masuk kan pula dua biji telor and kacau. and last baru masuk kan biskut mary yang di patah patah kan tadi :)

 ini laa mentega dan dua biji telor :P

 masuk kan pula biskut mary :)

 dan gaul kan nye :)

 final, mampat mampat kan nye !

senang bukan? bole laa korang cube ann? and the best part is aku sekarang dah reti buat kek batik. haha. jangan mara yea! hmm, k laa selamat mencube :) 

2 comments:

  1. hahahahah , wai !! nak rasa waiii , sedap siot , lamer aku ta makan , aku makan pon time raye jer , autie aku buat . . hu3 . .

    ReplyDelete
  2. hehe. da abes weyy. takpe. takpe. nnt aku uat yea. nnt aku bagi laa :)

    ReplyDelete